Két tuti módszer, hogy olyan cikkeket írj, amit mindenki imád
Most már tudod, kinek írj és miről, illetve miből lehet bevétele a blogodnak. ( Feltéve, ha nem maradtál le az előző részről)
De hogyan írj olyan cikkeket, ami kikerül az Indexre, az emberek pedig imádni fogják, megosztják és likeolják?
Ha nem tudsz szerethető cikkeket írni, nem kapsz publicitást, nem fogják megosztani, és az Index szerkesztői jó eséllyel nem teszik ki a főoldalra.
Mutatok két szuper technikát, amivel király tartalmakat tudsz gyártani:
1. PAS módszer
Ezzel a módszerrel gyakran találkozhatsz a médiából, de lehet, hogy eddig még nem tűnt fel. Máris elmagyarázom
A PAS egy mozaik szó (bár inkább csak rövidítés), három angol szó kezdőbetűjéből született:
- Problem
- Agitate
- Solv
Nézzük, mit jelent ez a gyakorlatban:
Problem:
Felvázol egy problémát. Például kozmetikai blogot vezetsz, írsz egy cikket egy ilyesmi címmel: A három leggyakoribb bőrprobléma, amit a helytelen kezelés okoz
Itt már meg is van a probléma: A bőrprobléma, amit a helytelen kezelésnek köszönhet az olvasó
Agitate:
Itt mesélsz a tünetekről, és hogy mi történik, ha nem kezeli a problémát. Például az előző példánál maradva:
A cikkben mondjuk az egyik ilyen probléma a rossz minőségű krémek által okozott pattanásosság. Elkezded a témát boncolgatni, hogy milyen egyéb tünetekkel járhat még ez a bőrbetegség, illetve, hogy milyen élettani hatásai lehetnek, ha nem kezelteti. ( esztétikai gondok, ugye, ha tükörbe néz, nem tetszik neki, amit lát; de lehet még a állandó sebek az arcon, ami fertőzésveszélyt jelenthet stb.)
Solv:
Itt kínálsz egy megoldást a problémára. Felajánlasz neki egy jobb terméket, egy jobb kezelést, vagy tippeket osztasz meg vele, hogy otthon milyen praktikákkal szállhat szembe ezzel a betegséggel.
A módszer előnyei:
- Szakértőként tűnsz fel az olvasóid szemében, mivel látják, hogy értesz a dolgodhoz
- Jobban kötődnek hozzád, mert látni fogják, hogy megérted a problémájukat
- Szeretni fogják a cikked, mivel hasznos, igazi követőket szerzel, illetve sok megosztást is kapsz
- Több vásárlót szerzel
( Ha nem tudod, hogyan ültesd át a gyakorlatban egy cikkbe ezt a technikát, csak fusd át a jelenlegi cikket az elejéről ;) )
Elég egyszerű nem?
2. Story telling (A történetmesélés tudománya)
Másik kedvelt tartalom típus, a történet. Imádjuk a filmeket, az izgalmas sztorikat, adja magát az ötlet, hogy ezt az alapvető emberi tulajdonságot kihasználva nagyobb olvasottságot és elköteleződést szerezzünk.
Milyen elemekből épül fel a jó sztori?
- Először is van egy Eleje. Itt már az elején kezdhetsz egy konfliktussal. Innen indul ki a sztorid.
- Aztán kell egy gonosz, (Antagonista) aki lehet elő személy, vagy elvont dolog. Az ő szerepe, hogy elindítsa a cselekményt azáltal, hogy a szereplőt cselekvésre készteti.
- A jó sztorinak van egy kerete, ami lehet kaland, vagy dráma. Ebben a részben a főhős mindent megtesz azért, hogy elérje a célját.
- Itt jön a Kulminációs pont, ami fokozza a drámaiságot. Ez az a rész a sztoriban, amikor úgy tűnik, minden elveszett. Ezzel is fokozza a feszültséget. De hullámvölgy után az út mindig felfele vezet, ekkor jön a
- Sztori vége. Itt a Happy end, a főhős elérte a célját, mindenki boldog.
Na most ez így szép és jó, de jó lenne egy konkrét példa tudom. Készítettem is hozzá egy nagyon klassz kis elemzést, amit a cikk elején lévő videóban 3:57-hez tekerve találsz. ;)
Utószó:
Minden cikk megírásánál szentelj kellő mennyiségű időt és energiát a kutatásra. Mindig igyekezz minél részletesebb és minél hasznosabb cikkeket írni, amiben megalapozott és valós információk vannak. Ha hosszútávon tervezel, legalább ezt az egy tanácsot fogadd meg :)
Köszönöm, hogy elolvastad, ha az előző részt még nem láttad, akkor ide kattintva megteheted:
http://bloggerleszek.blog.hu/2018/04/08/ezt_a_3_dolgot_tervezd_meg_mielott_blog_inditasaba_vagsz
Ha pedig nem szeretnél lemaradni a következő részekről, mindenképp iratkozz fel, hogy elsőként értesülj az új cikkekről:
http://bloggerleszek.blog.hu/2018/04/10/feliratkozas_a_sorozatra