2019. már 19.

Így csináltam 42 000 Ft-ot 3 nap alatt

írta: Gergő Herkó
Így csináltam 42 000 Ft-ot 3 nap alatt

Jobb, mint a provident!

1269058_265603390231293_1015559543_o.jpgSzilveszterkor jött az ötlet.

Már régebben is készítettem portrékat rendelésre. Annyi volt a bökkenő az akkori vállalkozással, hogy nagyon nehezen tudtam eladni a képeket. Egyszerűen nem volt meg a kellő tudásom ahhoz, hogy működő vállalkozást tudjak kiépíteni a képességemből. Hiába voltak a rajzaim szépek, mivel nem tudtam eladni eleget, a költségeimet sem tudták fedezni a bevételeim.

Az elmúlt 2 évben a marketing tanulásnak szenteltem az életem, amit pedig megtanultam, mindig teszteltem is. Rengeteget fejlődtem, ezért úgy döntöttem, kipróbálom újra ezt a fajta vállalkozásomat is, vajon hogy menne most.

 

554669_271405276317771_903308049_n.jpg10 rajz a cél

10 rajz elkészítését tűztem ki célul, majd megterveztem egy nagyon egyszerű marketing kampányt.

 

 

A dolog bejött.

Bár nem pont úgy, ahogy azt elterveztem.
Végül három napos lett a "kampány" Mivel a második nap annyira felpörögtek az események, hogy attól féltem, túlszárnyalom az eredeti elképzelést.

Végül 6 db rendelés érkezett. A rajzokon még mindig dolgozom, a végén az össz bevétel 42000 ft lesz, aminek a 30%-a jótékony célra megy.

Hogyan épült fel a kampány:

1. Sales oldal

A Sales oldal egy olyan weboldal, ahol az érdeklődőkből vásárlók lesznek.

Ide érkeztek az emberek a Facebookról. Az oldal úgy lett felépítve, hogy mire a látogató a lap aljára ér, érzelmileg készen álljon a vásárlásra. Az oldal alján volt egy űrlap, aminek a kitöltése után bankkártyával lehetett fizetni. ( Az űrlap egy gyenge pontja volt a weboldalnak, mivel túl sok adatot kellett bekérnem, és a látogatók nem szívesen töltötték ki a sok mezőt. Egyszerűbbnek tartották messengeren megrendelni a képeket.)

2. Gyors lefolyású Facebook kampány

Nem kellett nagy kampány, mivel elsősorban az ismerőseim között akartam eladni a rajzokat. A kampány a sales oldalból és mindössze 4 db Facebook posztból állt:

1. poszt:

Bejelentés, hogy újra rajzolni fogok. Emellett 30% kedvezményt ajánlottam fel a barátaimnak, ami plusz ösztönző erőként hatott. Mivel ez még nem elég ahhoz, hogy átbillentse a vásárlás irányába a látogatókat, ezért limitáltam a darabszámot: 10 db portét ajánlottam fel. Ha még ez sem lenne elég, a bevétel 30%-át felajánlottam a Gyöngyösi Gyepmesteri telep részére. A poszt mellé tettem egy referencia fotót egy régebbi rajzomról.

Ezt a posztot végül 37-en likeolták és 19-en osztották meg. Sajnos mérni nem sikerült az össz elérést, mivel nem céges Facebook oldalon osztottam meg, de úgy saccolom, több, mint 10 ezer emberhez jutott el a bejegyzés.

 

2. Poszt:

Egy rövid poszt volt, egy másik referenciaképpel, kihangsúlyozva a 30% kedvezményt és a korlátozott darabszámot.

 

3. Poszt:

Bejelentés, hogy eddig két megrendelés érkezett. (Ez a trükk azon a Pszichológiai elven alapszik, miszerint könnyebben vásárolunk olyan terméket, amit már mások is vásároltak előttünk)
Megint kihangsúlyoztam a kedvezményt, plusz egy újabb referenciát csatoltam. (Ennek a posztnak a hatására szinte özönleni kezdtek a rendelések és az érdeklődő emailek)

 

4. Poszt:

A harmadik bejegyzés után úgy beindultak a rendelések, hogy meg voltam győződve, könnyedén meg lesz a 10 rendelés. Ebben a posztban leírtam, hogy már csak 3 db portré vár gazdára, ha rendelni szeretnél, már csak ma van lehetőséged.

 Az eredmény: 7 rendelés.

Igazából kellett volna még két újabb bejegyzés is, hogy meglegyen a tervezett rendelésszám, de nem voltam csalódott, hogy "Csak" ennyi futott be.

Időközben egy ember meggondolta magát, így a végleges rendelésszám jelen pillanatban: 6

 

Összegezzünk

Sok hiányosság volt a kampányban, például jobb lett volna mérni a poszt látogatottságát és az eléréseket, jó lett volna egy hőtérkép is az oldalra, ami mutatja, meddig görgetnek le az oldalon, hol akadnak el stb.

Az ismerőseim közül kb 50-en látogattak el az oldalra, és ebből 6-an rendeltek. Ez 12%-os konverziót jelent, ami nagyon jó.

A siker kulcsa a termék limitálásában volt, erre még jó ösztönző adalék volt a 30%-os kedvezmény és a jótékonykodás. Plusz megállapításként még hozzátenném, hogy azért is működött ilyen jól a kampány, mert már korábban is rajzoltam, voltak referenciáim, és a barátaim is ismerik a korábbi munkáimat, így nem volt nekik teljesen újdonság és könnyebb volt őket átbillenteni a vásárlás irányába, mint egy hideg célközönséget.

Hideg célközönségre is teszteltem ezt a kampányt, ahol ugyanezeket a posztokat hirdettem olyan célközönségre célozva, akiknek releváns lehet egy portré készíttetés. A hirdetés eredménye alapján a célkonverzió (vásárlás) 0%-os lett (Csak érdeklődőket sikerült szerezni). 

A lényeg: Pénzt keresni nem nehéz, ha tudod, hogyan és milyen stratégiát kell követned, hogy elérd a célod. 

Mindenkiben van olyan képesség, amit pénzre válthat. A blogommal a legfőbb célom, hogy megmutassam és megtanítsam, hogyan aknázd ki a benned rejlő tudást.

 

Még több hasznos cikkért iratkozz fel, le ne maradj az újabb tartalmakról ----> Kattints ide a feliratkozáshoz

 

 

 

Szólj hozzá