2018. ápr 08.

Ezt a 3 dolgot tervezd meg, mielőtt blog indításába vágsz

írta: Gergő Herkó
Ezt a 3 dolgot tervezd meg, mielőtt blog indításába vágsz

Egy új blog indításakor az első lépés mindig a tervezés

A sorozat első része is erről szól:

Miről szól a videó?

nevtelen-4.jpg

Először is

Miről szeretnél írni? Válassz olyan témát, amihez értesz, vagy azért, mert hobbiból műveled azt a bizonyos tevékenységet, vagy azért, mert az a munkád, szakmád stb. 

Ha ez nem elég kiindulási pontnak, nézz körül az Index2 oldalán, ahol tucatnyi blogot olvashatsz, és gyűjthetsz inspirációt.

Találd ki, kinek szeretnél írni

A tartalmaid szólhatnak magánszemélyeknek, vállalkozóknak, vállalkozásoknak, nőknek, férfiaknak, fiataloknak, időseknek, kismamáknak, anyukáknak, apukáknak, motorosoknak, kamionosoknak, autósoknak, deszkásoknak, bringásoknak, fodrászoknak, műkörmösöknek, kozmetikusoknak..... és még ezer meg egy féle embernek. A lényeg az, hogy válassz ki egy szűkebb célcsoportot, akiknek a tartalmaid írod. 

Miért fontos ez?

Mert így közvetlenebb hangon tudod megszólítani a közönséged. Akinek szól, érezni fogja, hogy neki írták. Akinek pedig nem szól, nem is kattint a cikkeidre, ami egyáltalán nem baj, sőt! Csak egy példa: Ha téged nem érdekel a horgászat, valószínűleg sosem olvasol horgászattal kapcsolatos cikkeket. És logikus, hogy nem is fogsz horgászfelszerelést vásárolni. Tehát: Ha a te blogod témája nem releváns valaki számára, azzal nincs semmi baj, mivel különbözőek vagyunk, nem lehetünk mindenkinek hasznára. Ahogy ezek a típusú emberek sem lesznek a mi hasznunkra. Nem minden az olvasottság, sokkal fontosabb, hogy igazi követőket, hosszútávon pedig rajongókat gyűjtsünk magunk köré!

 

Miből lesz bevétele a blogodnak?

1. Hirdetés

  • Például banner hirdetés. Ezalatt az Adwords hirdetésekre gondolok, amikor a blogodon megjelennek bizonyos cégek bannerei. Nem javaslom ezt a fajta hirdetési módszert, mivel nem szeretjük a zavaró reklámokat, amik mindenáron meg akarják ragadni a figyelmünket. Ráadásul aldomainre már nem is lehet telepíteni az adwords rendszerét, így a blog.hu-s blogokon a bloggerek nem keresnek pénzt ezekből a hirdetésekből. ( csak a szolgáltató ) Viszont cserébe nagyon gyorsan elérhetsz több százezer emberhez, így ne bánd, hogy az Index ebből profitál.

 

  • PR cikk. Amikor egy cégről írsz cikket. Általában az ilyen cikkekért nem sok pénzt szoktak fizetni, bár ez nagyban függ a követőtáborod méretétől a témádtól, a cikkeid minőségétől stb. 

 

2. Affiliate marketing

Magyarországon inkább a BtoB ( Business to Business) piacokon működik. A lényege az, hogy ha van egy vállalkozás, akinek ugyanaz a célcsoportja mint a tiéd, mégsem vagytok konkurensek, akkor köthettek megállapodást, hogy a követőiteknek ajánljátok a másik cég szolgáltatását, termékét,stb. Ilyenkor te jutalékot kapsz, a vásárló kedvezményt, a másik vállalkozás pedig új ügyfeleket, mégpedig szinte ingyen. Igazi win-win szituáció.

 

3. Szolgáltatás

Jó példa erre egy műkörmös. A szolgáltatás előnye, hogy nincs előállítási költség a termékén (mivel az ő terméke a szolgáltatása) így magas a profitja. Hátrány viszont, hogy csak bizonyos számú ügyfelet képes kiszolgálni, így a bevétele nem hatványozható, viszonylag könnyedén elérhet egy maximum szintet, ahonnan már csak áremeléssel lehet kitörni.

 

4. Fizikai termék

Előnye, hogy jó esetben akár szinte végtelen számú terméket tudsz értékesíteni. Hátránya viszont, hogy az előállítási, raktározási, és postai költségek elviszik a profit jó részét.

 

5. Digitális termék

Előnye, hogy nincs elöállítási költsége. Ha mégis van, csak minimális. Nincsenek olyan költségei, mint a fizikai termékeknek, viszont bármennyit értékesíthetsz belőle. Elég csak egyszer megcsinálni, onnantól folyamatosan bevételt hoz. 

Köszönöm, ha elolvastad! Ha már idáig eljutottál, valószínűleg tetszett aminek kifejezetten örülök. Hamarosan folytatódik a blog indítási sorozat, ha nem szeretnél lemaradni, iratkozz fel a hírlevélre, ahol értesítést küldök minden újonnan megjelenő cikkről!

Feliratkozáshoz kattints ide!

 

 

Szólj hozzá