2018. máj 16.

A jól menő vállalkozások titka: S.....F.....

írta: Gergő Herkó
A jól menő vállalkozások titka: S.....F.....

Már tudod, hogy mit tervezz blog indítás előtt, illetve hogyan írj klassz cikkeket. De hogyan vedd rá az embereket, hogy vásároljanak tőled?

Hiába írsz szuper cikkeket, hiába olvassák sokan a blogod, hiába van egy kiváló terméked, ha nincs stratégiád, amivel el tudod érni, hogy az emberek megvegyék azt! Márpedig ha nincs bevételed, akkor ez a blogolgatás örökké csak hobbi marad.

Saját sztori:

Amikor elkezdtem blogolni, rengeteg cikket írtam, özönlöttek a látogatók. Azt gondoltam, nyert ügyem van, rengeteg vásárlóm lesz. Hatalmasat tévedtem: Nagyon sokat dolgoztam azon, hogy minél több olvasót szerezzek, azt gondoltam, ezután elég lesz csak meghirdetni, hogy itt a termékem, vegyétek, vigyétek.

A végeredmény lesújtó volt. 0 vásárlás. Hiányzott az emberekből a bizalom és a motiváció. Ekkor még jobban ráfeküdtem a cikkek írására, hogy kialakuljon az emberek bizalma felém, de csak időpazarlás volt.

Nagyon frusztrált, hogy a rengeteg munkával nem keresek semmit, ezért újabb és újabb "stratégiákat" próbáltam ki. Jöttek a hideg hívások és egyéb borzalmas technikák ( *A hideg hívás egyébként jó technika, HA van egy jó stratégiád és szeretsz, vagy legalább tudsz idegen emberekkel telefonálni. Mivel én a hívások előtt jobban stresszeltem, mint az érettségin, inkább felhagytam vele.)

Hamarosan elfogytak a tartalékaim, félbe kellett hagynom a blogolást, mivel minden "stratégiám" csődöt mondott.

Levert voltam és frusztrált. Minden próbálkozásom kudarcot vallott, a tervem dugába dőlt, miszerint főállású vállalkozóként a vállalkozásomból fogok megélni.

Két hónap vegetáció után -mivel nem hagyott nyugodni a vereség- elkezdtem újabb stratégiákat felkutatni. Sorra vettem a könyveket, online tananyagokat. Elkezdtem igazán képezni magam.

Ekkor találkoztam azzal a stratégiával, ami aztán meghozta a változást a bizniszembe. Ezt a módszert alkalmazza minden jól menő online vállalkozó, akik a semmiből építették fel birodalmukat. Elkezdtem keresni a mintákat ezen jól menő vállalkozások marketingjében, és rádöbbentem, mindegyikük ezt a stratégiát használja.

 Csináltam gyorsan egy tesztkampányt,hogy lássam vajon nálam is működik-e. Egy hét alatt összekalapáltam a weboldalt és az automatizációkat, minimális összeggel meghirdettem és működött! A módszer bevált, végre pénzt is kerestem, nem csak blogoltam a levegőbe.

Ebben a cikkben most felfedem a jól menő vállalkozások nagy titkát, íme a Biztos stratégia, ami már bizonyított:

A módszer angol elnevezése: Sales Funnel ( Magyarul értékesítési tölcsér. Azért tölcsér, mert egy tölcsérrel lehet a legkönnyebben ábrázolni a stratégia lényegét. Mutatom: )


funnel.png

  1. Blog látogatói: Akik a blogodra tévednek pl az Indexről

  2. Feliratkozók: Az olvasóidnak e-mail címért cserébe plusz hasznos információkat tartalmazó terméket adhatsz, ezzel is növelve az elköteleződést irántad 

  3. Belépő termék vásárlók: Ha már túl van az ingyenes anyag letöltésén, jöhet egy nagyon kedvező árú visszautasíthatatlan ajánlat. Egy nagyon olcsó, viszont nagyon hasznos termék, amit vétek lenne kihagyni. Itt még nincs profitod, ennek a terméknek a lényege az eggyel magasabb szintű elköteleződés.

  4. Főtermék vásárlók: Ha megvette a belépő terméked és tetszett neki, már készen áll arra, hogy egy magasabb árú terméket kínálj neki. Ez a főtermék, amin már profitod is lesz

  5. Upsell: Ezen a ponton olyan terméket kínálsz a vásárlódnak, amin már bőséges profitod van. Itt érkezett el a látogatód a tölcsér legvégére. Eddig a pontig a látogatóidnak csak egy bizonyos százaléka jut el, de ezzel nincs semmi gond.

 

Gyakorlati példa:

Tegyük fel, hogy kozmetikus vagy, és szépségápolási blogot írsz. Hogyan épüljön fel a tölcséred?

  1. Kellenek cikkek, amik látogatókat hoznak. 

Legyen például egy cikksorozat, ahol csupa hasznos információt osztasz meg az olvasókkal. A cikksorozatnak is lehet egyfajta mintája, amit követhet. Mondjuk egy három részes sorozatot így építenék fel:

  • Első cikk: Egy meghökkentő, vagy vicces cikk. Extra faktorként bele tehetsz egy aktuális témát, vagy celebet is a cikkbe, ami még több látogatót hoz. PL.: 3 megdöbbentő módszer, amit a Hollywoodi sztárok alkalmaznak a pattanások ellen. Vagy lehet személyesíteni: Scarlett Johansson elárulta, mitől lett tökéletes bőre a Bosszúállók forgatására a szülés után. Ezek a címek csak hirtelen jött ötletmorzsák, de kis kutakodással az interneten kellő információt összegyűjthetsz egy ilyen cikkhez. A magas látogatottság pedig garantált. a A cikk végére mindenképp kell egy úgynevezett CTA ( call to action - cselekvésre késztetés), amiben kérheted, hogy iratkozzon fel, likeolja a Facebook oldalad stb., hogy aztán újra el tudd őt érni.

  • Második cikk: Jöhet a következő szint, ahol már olyan jellegű cikket írsz, ami a te személyes szaktudásodat mutatja be, mondjuk egy saját sztori, hogyan oldottál meg egy lehetetlennek tűnő helyzetet. PL.: Hogyan készítettél tökéletes sminket a pattanásos bőrű  ügyfelednek a szalagavatóra. A cikk végén szintén elengedhetetlen a CTA.

  • Harmadik cikk: Értéket adsz. Mondjuk, leírhatod, hogyan készíthetsz otthon is megtalálható, vagy könnyen beszerezhető alapanyagokból krémeket, cukorpasztát, stb, az így elkészített termékeket mire és hogyan lehet felhasználni. A cikk végi CTA pedig legyen egy feliratkozás, amiért cserébe adhatsz egy e-bookot, tutorial videót (hogyan készíts krémet, pasztát, sminket stb) 

 

  1.  Feliratkozók:  A harmadik cikkben már elkezdtük a feliratást, ezt lehet még fokozni célzott Facebook hirdetésekkel és remarketinggel, hogy azoknak reklámozzunk, akik eddig is olvasták a cikkeinket. 

  2. Belépő termék:

    A belépő terméked tálalhatod például így: Adsz egy 60%-os kupont, amiért cserébe kap egy kezelést, plusz ajándék termékmintát is adsz a kezelés mellé

  3. Főtermék:

    Ha igényelte a kupont, felkínálsz egy kicsivel drágább, de szintén hasznos és a belépő termékhez kapcsolódó szolgáltatást ( pl.: műszempilla mellé egy arckezelést, vagy sminket stb)
  4. Upsell:

    Ez lehet egy krém, amivel otthon tudja kezelni az arcát, vagy lehet egy kuponfüzet, amit megvásárolhat, cserébe minden kezelésre kap X% kedvezményt stb..

 

Amint látod, ez egy több lépcsős értékesítési folyamat. Kiderült számomra ugyanis, hogy a legnagyobb hibát ezen a területen követtem el, mikor nem ment jól az üzlet. Volt egy termékem, amit X összegért adtam, azt hirdettem, és ennyi. Kihagytam minden fontos lépést a folyamatból, ami ahhoz kell, hogy látogatókból vevőket generáljak. 

 

Nagy előnye, hogy automatizálható rendszer, ami azt jelenti, hogy folyamatosan pénzt tud termelni Neked!

Szólj hozzá