MLM az évezred átverése! Miért nem fogsz soha meggazdagodni a hálózatépítésből
2019. december 15. írta: Gergő Herkó

MLM az évezred átverése! Miért nem fogsz soha meggazdagodni a hálózatépítésből

 

letoltes.jpeg

Aki lemarad, az kimarad!

 

Mindenki találkozott már ezzel a kifejezéssel, amit gyakran összekapcsolnak a hálózatépítéssel. Azt mondják, hogy ez egy olyan újfajta szemléletmód a gazdaságban, amely hamarosan leváltja az eddig megszokott üzleti rendszereket.

Az első cáfolatom erre annyi, hogy az MLM már évtizedek óta működő rendszer, de alapvetően hibás, éppen ezért nem sikerült (és soha nem is fog sikerülni) leváltani a hagyományos vállalati felépítést.

 

De mik is a hibák?

- Túlárazott termékek
- Béna jutalékos rendszer
- A hálózatépítők nem tudnak értékesíteni
- Évek múltán hoz szemmel látható bevételt

Mit értek túlárazott terméken?

Felmentem az egyik Magyarországon is elterjedt MLM cég weboldalára, és az első szembejövő főtermékeket befotóztam: 

nevtelen.png

nevtelen2.png
- Serpenyő: 43 000 Ft
- Serpenyő fedő: 11 300 Ft
- Olló: 20 500 Ft

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Összehasonlítottam a termékek árait hasonló tulajdonságú termékekkel, erről is kéeszítettem képernyőfotót: 

 

nevtelen3.pngJól látszik, hogy a legdrágább serpenyő is "csak" 14 745 Ft. A 43 000-hez képest is csak a harmada.

 

 

 

 

 

 

A serpenyő fedők között pedig a TEFAL fedőszett(!!) is csak 7 590 Ft, ami pont másfélszer olcsóbb a hálózatépítős társánál.nevtelen5.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A konyhai olló keresés képéhez képest pedig már 5,54-szer drágább az MLM-es olló. (3 700 Ft vs 20 500 Ft)nevtelen4.pngEz az egyik fő oka, hogy nem érdemes ilyen üzletbe vágni. Ilyen árakon értékesíteni háziasszonyoknak csak különösen jó értékesítők képesek.

 

 

 

 

 

Milyen az a béna jutalékos rendszer?

Következő probléma az MLM-mel, hogy a dárga, gyakran sokszorosan túlárazott termékeken lévő profit túl sok ember között oszlik meg:

Tegyük fel, hogy te egy multi telekommunikációs cég alkalmazottja vagy, és telefonokat kell értékesítened. Minden eladott telefon után 1% jutalékot kapsz.Ez így tiszta, kiszámítható.
Ezzel szemben Az MLM-nél ez a modell úgy működik, hogy ha te eladsz egy telefont, ugyanezt az egy százalékot elosztják közted és a többi értékesítő kolléga között. Még súlyosabb ebben az egészben, hogy bár azt hinnéd, téged illet a jutalék nagy része, mivel te adtad el a terméket, a valóságban ennek pont az ellenkezője igaz. Mivel piramis elrendezésű a cég struktúrája, ezért feletted álló kollégák kapják a te jutalékod nagyobb részét (ráadásul közöttük is szétoszlik), neked pedig szinte semmi sem jut.

A hálózatépítők nem tudnak értékesíteni

Hívj fel minél több ismerőst, ajánld nekik a terméket. Ennyivel el is van intézve az értékesítői képzés.

Ez a taktika egyébként egy alapvetően (más marketing eszközökkel együtt) jól működő, és igen erős marketing eszközre épül: Az ajánlásra.
Hogyan is működik ez a gyakorlatban?

Vegyünk ismét egy telefonos példát: Tegyük fel, hogy Androidos okostelefont használsz már évek óta, elégedett vagy vele, a családtagjaid is ilyet használnak, mindenki boldog a telefonjával.
Mígnem egyszer csak az egyik ismerősöd megveszi a legújabb almás telefont. Mikor találkoztok, ódákat zeng róla, és kész érvekkel alátámasztja, hogy miért jobb az a telefon, mint a tiéd. Ezután a döntés rajtad áll, hogy elgondolkodsz a váltáson, vagy nem.

A fenti példából is láthatod, a módszer önmagában nem hoz azonnali eredményt, senki nem fog azonnal vásárolni a termékedből csak azért, mert te azt mondtad, hogy ez egy tök jó termék (főleg, hogy nem is túl hiteles, mivel mindenki tudja, hogy ezzel te pénzt akarsz keresni).

Szóval a gyakorlatban úgy néz ki a stratégiád, hogy hívogatod az ismerőseidet, és tukmálod nekik a termékeket. Te is látod, hogy mennyire nem kifizetődő így értékesíteni, hiszen azon felül, hogy egy darab terméket nem vesznek meg, még kerülni is fognak a barátaid.

 

A legdurvább hátulütője pedig az, hogy ha évekig kitartóan is dolgozol vállalva a fent említett kockázatokat, Nagy pénzt akkor sem fogsz keresni vele, mivel sok száz ember szétosztott jutalékára lesz szükséged, hogy normális életszínvonalon meg tudj élni.

8 évvel ezelőtt engem is megtalált egy ilyen "lehetőség". Be is léptem, gondoltam, végre megtanítják, hogyan kell profin értékesíteni. Azt reméltem, ezt a tudást később kamatoztathatom. Nos... Tévedtem.
Bár a "HOGYAN"-t nem ott tanultam meg, viszont örökre az eszembe véstem, hogy "HOGYAN NE".

Ezután még sok kudarc következett, de ahogy haladtam előre az időben, egyre kevesebb. Mostanra már kellő tapasztalatom van ahhoz, hogy tudjam, mibe és hogyan kell belefogni ahhoz, hogy profitábilis legyen.

Az egyik profitábilis vállalkozás lehet a blogolás/vlogolás. Azért hoztam létre ezt a blogot, hogy megmutassam, hogyan lehet felépíteni egy olyan online vállalkozást, amihez nem kell nagy tőke, másodállásban is végezhető, és hamar pénzt lehet vele keresni.

Ha érdekel a blogolás, szívesen foglalkoznál vele, de eddig nem tudtad, hogyan lehet jól csinálni, akkor kövesd a blogom, ahol mostantól heti háromszor olvashatsz hasznosabbnál hasznosabb cikkeket a témával kapcsolatban!

Ha nem akarsz lemaradni, érdemes feliratkoznod, hogy e-mailben megkapd az értesítést az új cikkekről.

Feliratkozáshoz kattints ide

Itt egy példa, hogyan építettem fel egy mikro vállalkozást 3 nap alatt: Így csináltam 42 000 Ft-ot három nap alatt

 

Ha neked is van olyan ismerősöd, aki hálózatépítéssel foglalkozik, és szerinted látnia kellene ezt a cikket, akkor oszd meg vele, hogy tudja, van jobb megoldás.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bloggerleszek.blog.hu/api/trackback/id/tr7415353700
Nincsenek hozzászólások.